Două vorbe despre emoție și apetitul alimentar

loveyourfeelings

Stresul, furia sau tristețea te impulsionează să mănânci? Mănânci ca să te liniștești sau pentru că ești plictisit? Mulți oameni fac asta. Dacă mănânci de multe ori, mai degrabă din motive emoționale decât pentru că fizic ești înfometat, acest lucru poate fi o problemă. Este posibil să nu realizezi că faci așa ceva. Un indiciu: A mânca până te simți inconfortabil și îndesat, este un semn sigur că ceva este în neregulă.

Odată ce ai realizat ce se întâmplă, primul lucru pe care ai putea să îl faci este să iei o pauză și să încerci să te detașezi. Fii atent la gândurile și emoțiile pe care le ai, înainte de a mânca. Cu cât ești mai conștient de experiența ta interioară, cu atât vei avea mai multe șanse de a reuși să faci față acestei situații.

Multe diete eșuează deoarece singurul lucru pe care îl schimbi, atunci când le urmezi, este alimentul. Încerci un regim alimentar, apoi altul și te gândești că, dacă te vei strădui mai mult sau dacă vei avea mai multă voință și disciplină, vei reuși. Chiar dacă îți vei atinge scopul și vei da jos acele kilograme în plus, ce se va întâmpla după aceea? Până nu îți vei schimba relația pe care o ai cu alimentația, precum și modul în care te raportezi și reacționezi la mâncare, nu vei reuși să faci schimbarea pe termen lung. Acesta este motivul pentru care mulți oameni pun înapoi kilogramele pe care le-au pierdut inițial.

Soluția pentru foamea emoțională nu se referă la alimentație, ci la emoții. Poți să începi cu un lucru simplu. Fă o listă cu tot ce îți produce distres și întocmește un plan de control al situației. Dacă o poți schimba, fă-o. Dacă problema îți scapă de sub control, poți să încerci să schimbi felul în care te raportezi la ea. Poți să observi că ești stresat și să alegi cum să reacționezi. Acest lucru te va ajuta deoarece va crea o întârziere între nevoia urgentă de a mânca și mâncatul efectiv. Îți va da timp ca să afli ce simți și din ce motiv vrei să mănânci.

Cum știi că foamea este emoțională?

  • Este bruscă. Acum nu te gândești la mâncare și în următorul minut ești înfometat.
  • Vrei un anume tip de aliment. Ai o dorință nestăvilită pentru un anume tip de aliment, cum ar fi ciocolata, înghețata sau un hamburger. Nici un alt substituent nu te satisface.
  • Nu se simte în stomac. Foamea emoțională se simte în gură și în minte. Vrei să guști o pizza sau o gogoașă. Mintea ta se învârte în jurul gândurilor despre alimentul dorit.
  • Este urgentă. Ai un impuls să mănânci acum.
  • Este însoțită de o emoție care te deranjează. Șeful tău a ridicat tonul la tine. Copilul are probleme la școală. Soțul este într-o dispoziție proastă. Ești plictisită. Foamea emoțională are legătură cu o situație care te deranjează.
  • Mintea este absentă. Te simți ca și cum altcineva îți pune înghețata în gură și nu vei observa că ai mâncat o pungă întreagă de biscuiți.
  • Nu te avertizează să te oprești, ca răspuns al senzației de sațietate. Apare ca o dorință de a acoperi emoțiile dureroase și vei mânca din nou, chiar dacă stomacul este plin.
  • Te simți vinovat pentru că ai mâncat. Vei mânca din dorința de a te simți mai bine și vei termina având un sentiment de vinovăție pentru că ai făcut acest lucru. Îți vei promite că vei înceta cu felul acesta de a te alimenta (începând de mâine).

Dacă ai o foame emoțională și nu reușesti să te controlezi singur, poți să iei în calcul și posibilitatea de a discuta cu un specialist, ca să înțelegi mai bine ce se întâmplă cu tine și care este modalitatea optimă de a face față acestei probleme.

Posted in Uncategorized and tagged , , , , , .