Să te simți mai bine!

43166

De-a lungul vieții, vom traversa perioade în care problemele ni se vor părea insurmontabile, vom avea zile cenușii și grele. Câteodată, reușim să ieșim destul de repede din starea depresivă, altădată este nevoie de mai mult timp, însă, chiar dacă nu putem întotdeauna să eradicăm dificultățile imediat, le putem face să fie mai ușor suportabile.

Mai jos sunt câteva modalități prin care poți să faci acest lucru.

  1. Schimbă postura corpului. Când suntem tensionați sau avem o stare depresivă, avem o poziție a corpului aplecată, mersul este greoi, ne ținem privirea în jos, stăm cu mâinile încrucișate sau cu picioarele înghesuite, strânse. Toate aceste poziții ne afectează negativ starea mentală și intensifică anxietatea. Schimbă postura. Stai drept, trage umerii spre spate, stai cu picioarele ferm pe podea, ține capul sus și nu feri privirea. Te vei simți mai încrezător în propriile forțe.
  2. Practică respirația abdominală. Închide ochii, respiră pe nas și numără până la 4. Ține respirația până numeri la 7. Acum expiră pe gură până numeri la 8. Este recomandat să faci acest exercițiu de două ori pe zi, pentru a reduce anxietatea.
  3. Schimbă atenția spre exterior. Deseori devenim stresați, anxioși sau frustrați, deoarece menținem în minte anumite gânduri sau întâmplări neplăcute. De câte ori te surprinzi că faci acest lucru, oprește-te și schimbă atenția spre exterior, către lucrurile care te înconjoară, către ceilalți oameni și încearcă să vezi imaginea de ansamblu și anume, că viața ta cuprinde mai multe aspecte – job, bani, familie, prieteni, iubire, pasiuni – iar o problemă pe care o poți avea într-o anumită zonă a vieții tale, nu trebuie să afecteze beneficiile și bucuriile pe care le ai în celelalte zone.
  4. Concentrează-te pe ceea ce poate fi făcut. De multe ori, când ne confruntăm cu o problemă, avem tendința de a vedea doar posibilele consecințe negative care ne așteaptă. În loc să lași frica să te cuprindă, mai bine încearcă să te concentrezi pe găsirea soluțiilor de rezolvare a problemei. Pune-ți întrebări de genul ”Există și o altă abordare?”, ”Ce pot să fac ca să îmbunătățesc lucrurile?”, ”Cu cine aș putea să mă sfătuiesc?”, etc.
  5. Zâmbește. Încearcă să zâmbești puțin și simte diferența. Nu te forța prea tare, fă-o natural. Dacă ai dificultăți să faci acest lucru, încearcă să îți imaginezi că ești pe plajă, la soare sau evocă orice moment în care te-ai simțit bine. Să zâmbești te va ajuta să relaxezi tensiunile din corp. Zâmbește cât de des poți și mai ales când ești stresat. Este un lucru atât de simplu, dar care îți poate schimba complet ziua, în bine 🙂 .
Posted in Uncategorized and tagged , .