Stresat?

stressed-2014

Mit: Cu toții suntem stresați în egală măsură.

Stresul nu are același impact pentru toți și nu îl simțim la fel, este diferit pentru fiecare dintre noi. Ce este stresant pentru o persoană, poate sau nu să fie la fel de stresant pentru o alta. De exemplu, cineva se poate simți stresat de faptul că, trebuie să plătească facturile lunar sau de presiunea de la locul de muncă, pe când altcineva este foarte puțin stresat de aceste lucruri.

 

Mit: A fi stresat înseamnă întotdeauna ceva rău.

Dacă a te simți stresat este ceva rău, un nivel zero de stres ar însemna o viață fericită, dar este greșit. Stresul face parte indisolubil din condiția umană, iar secretul constă în gestionarea acestuia. Dacă reușim să facem acest lucru, vom fi mai fericiți și mai productivi, iar dacă eșuăm, ne poate răni și putem deveni și mai stresați.

 

Mit: Stresul este peste tot, nu ai ce face.

La fel este și posibilitatea de a fi implicați într-un accident, de fiecare dată când ne urcăm în mașină, dar asta nu ne împiedică să conducem. Poți să îți planifici lucrurile în așa fel încât, stresul să nu te copleșească. A planifica înseamnă a-ți stabili prioritățile, a rezolva problemele simple, mai întâi și apoi să te îndrepți către situațiile problematice complexe. Când nu gestionăm stresul, nu ne putem stabili prioritățile și toate problemele le percepem egale ca și gravitate, iar stresul pare a fi peste tot.

 

Mit: Dacă nu ai simptome, nu ești stresat.

Absența oricăror simptome de stres ( acestea pot fi camuflate ), nu înseamnă că nu suntem stresați. Mulți dintre noi simțim stresul la nivel fizic, chiar dacă efectele acestuia sunt psihologice. Faptul că suntem obositi destul de des sau că avem dificultăți de respirație reprezintă simptome fizice de stres. Anxietatea, faptul că ne simțim copleșiți, dezorganizați și avem probleme de atenție și de concentrare, toate acestea sunt simptome psihologice ale stresului.

Stresul face parte din viața noastră și nu avem cum să scăpăm de el, însă o bună strategie în gestionarea acestuia, ne poate ajuta să trăim mai bine. Mai jos sunt câteva sugestii pentru a face acest lucru:

 

  • organizarea propriei vieţi şi prioritizarea problemelor,
  • evaluare realistă a propriei persoane şi a propriilor aspiraţii,
  • un program regulat de exerciţii fizice,
  • somn suficient,
  • un regim alimentar sănătos,
  • relaxare,
  • managementul timpului referitor la concediu/distracţii,
  • cultivarea unor prietenii pentru suport social,
  • angajarea într-un loc de muncă mai puţin solicitant sau schimbarea ocupaţiei,
  • schimbarea organizaţiei, în beneficiul uneia mai puţin solicitantă.

 

 

 

 

Posted in Uncategorized and tagged , , , .